Groupon rekent op kracht van commercial
Het zijn gouden tijden voor Groupon. De social shoppingsite zei eerder nee tegen een overnamebod van Google (de zoekmachine had er 6 miljard euro voor over), en haalde al 1 miljard euro aan investeringsgelden binnen. Je kunt je echter afvragen of het succes Groupon niet naar het hoofd gestegen is, gezien hun laatste project: een commercial voor de Super Bowl. Zo valt te lezen op Adweek.com.
Waarom kiest een social shoppingsite voor een commercial? Aan een gebrek aan geregistreerde leden zal het niet liggen: Groupon heeft er al 50 miljoen. Maar wellicht voelen ze de adem van concurrenten in de nek. Zo loopt de nummer 2 in de VS, LivingSocial, de laatste tijd aardig in. Livingsocial bood consumenten twee weken geleden Amazon- cadeaubonnen van 20 voor 10 dollar, waarmee het 1,4 miljoen consumenten binnen lokte. En Facebook en Google startten vorige week hun eigen social shopping-projecten.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
Groupon werkt nu samen met bureau Crispin Porter + Bogusky, omdat de CEO de campagnes van hun klant Burger King waardeert, met name de Whopper Sacrifice Facebook campagne.
Maar Groupon heeft nu juist de digitale ideeën van het bureau terzijde gelegd, en wil op televisie. Nog erger: Groupon heeft 2,3 miljoen dollar over voor plaatsing tijdens de een Super Bowl.
Groupon kan rekenen op 50 miljoen abonnees, die het vergaarde met word-to-mouth tactieken. Maar kennelijk neemt de social shoppingsite zichzelf pas serieus na het maken van een televisiecommercial.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid