Overslaan en naar de inhoud gaan

Groupon rekent op kracht van commercial

Groupon nam bureau Crispin Porter + Bogusky in dienst, bekend van de digitale klappers voor Burger King. Maar de social shoppingsite wil…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het zijn gouden tijden voor Groupon. De social shoppingsite zei eerder nee tegen een overnamebod van Google (de zoekmachine had er 6 miljard euro voor over), en haalde al 1 miljard euro aan investeringsgelden binnen. Je kunt je echter afvragen of het succes Groupon niet naar het hoofd gestegen is, gezien hun laatste project: een commercial voor de Super Bowl. Zo valt te lezen op .

related partner content for mobile comes here

Waarom kiest een social shoppingsite voor een commercial? Aan een gebrek aan geregistreerde leden zal het niet liggen: Groupon heeft er al 50 miljoen. Maar wellicht voelen ze de adem van concurrenten in de nek. Zo loopt de nummer 2 in de VS, LivingSocial, de laatste tijd aardig in. Livingsocial bood consumenten twee weken geleden Amazon- cadeaubonnen van 20 voor 10 dollar, waarmee het 1,4 miljoen consumenten binnen lokte. En Facebook en Google startten vorige week hun eigen social shopping-projecten.

Groupon werkt nu samen met bureau Crispin Porter + Bogusky, omdat de CEO de campagnes van hun klant Burger King waardeert, met name de Whopper Sacrifice Facebook campagne.
Maar Groupon heeft nu juist de digitale ideeën van het bureau terzijde gelegd, en wil op televisie. Nog erger: Groupon heeft 2,3 miljoen dollar over voor plaatsing tijdens de een Super Bowl.

Groupon kan rekenen op 50 miljoen abonnees, die het vergaarde met word-to-mouth tactieken. Maar kennelijk neemt de social shoppingsite zichzelf pas serieus na het maken van een televisiecommercial.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in