'Komende jaren geen extreme veranderingen tv-markt'


Wel verwachten ze een toename in de penetratie van digitale televisie en in de verschillende commerciële uitingen op televisie, zoals splitsscreens en identspots. Dat blijkt uit een onderzoekje van Intomart GfK, uitgevoerd in opdracht van Stichting KijkOnderzoek. De resultaten uit dit onderzoek werden dinsdag gepresenteerd op de SKO TV-Middag 2010 in Hotel Arena te Amsterdam.
Voorafgaand aan de SKO TV Middag werd een online onderzoek uitgevoerd onder genodigden. Via een vragenlijst zijn verschillende stellingen voorgelegd over thema’s van de SKO TV-Middag. In totaal
hebben 87 genodigden op de stellingen gereageerd.
Uit het onderzoek blijkt - niet verrassend - dat men verwacht dat de digitalisering de komende vijf jaar sterk door zal zetten. 87,4 Procent van de respondenten verwacht dat in 2015 de digitale ontvangst van televisie meer dan 80 procent zal zijn. Verder wordt verwacht dat televisie kijken via internet het uitgesteld kijken via televisie niet zal overnemen. 47,1 Procent denkt dat internet televisie nooit zal vervangen. Er is verdeeldheid over stellingen die gaan over briefings aan reclamebureaus, mediaplanners, online advertising en de werkmethode van SKO in de toekomst.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid