Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderconsument komt met boek over reclame, voor en door kinderen

Vives Media brengt in samenwerking met Stichting De Kinderconsument vandaag een boekje op de markt over reclame, dat is samengesteld voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het boekje bevat tekeningen over reclame die kinderen kennen en uitspraken hoe zij reclame ervaren. Er wordt op de vele uitingsvormen van reclame ingegaan: tv, kleding, posters, internet en mobiel. Er worden ook tips gegeven om met reclame om te leren gaan. Van de ja/nee stickers op de brievenbus tot software om internet pop-ups tegen te gaan. Het boekje is bedoeld voor kinderen van groep 7-8 (en hun ouders en leerkrachten). Volgens Liesbeth Hop van De Kinderconsument is het aantal commerciële boodschappen gericht op kinderen de laatste jaren enorm toegenomen, terwijl uit onderzoek is gebleken dat kinderen pas op hun twaalfde over de kennis en vaardigheden beschikken om de commerciële omgeving goed te kunnen interpreteren. Vea-directeur Frans Blanchard heeft vorige week vrijdag het eerste exemplaar van het boek uitgereikt aan leerlingen van groep 6, 7 en 8 van de Buitenveldertse Montessorischool.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in