Kinderconsument komt met boek over reclame, voor en door kinderen


Het boekje bevat tekeningen over reclame die kinderen kennen en uitspraken hoe zij reclame ervaren. Er wordt op de vele uitingsvormen van reclame ingegaan: tv, kleding, posters, internet en mobiel. Er worden ook tips gegeven om met reclame om te leren gaan. Van de ja/nee stickers op de brievenbus tot software om internet pop-ups tegen te gaan. Het boekje is bedoeld voor kinderen van groep 7-8 (en hun ouders en leerkrachten). Volgens Liesbeth Hop van De Kinderconsument is het aantal commerciële boodschappen gericht op kinderen de laatste jaren enorm toegenomen, terwijl uit onderzoek is gebleken dat kinderen pas op hun twaalfde over de kennis en vaardigheden beschikken om de commerciële omgeving goed te kunnen interpreteren. Vea-directeur Frans Blanchard heeft vorige week vrijdag het eerste exemplaar van het boek uitgereikt aan leerlingen van groep 6, 7 en 8 van de Buitenveldertse Montessorischool.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid