KFC kiest in kipcrisis voor communicatie met zelfspot


Kentucky Fried Chicken maakte in Engeland en Ierland een enorme crisis door toen bleek dat een nieuwe leverancier de kip niet kon leveren. Honderden KFC's moesten hun deuren sluiten.
Interessant aan de case was de wijze waarop KFC zijn crisiscommunicatie deed: met de nodige zelfspot. Nu loopt er bij humor in crisiscommunicatie een dunne lijn tussen geslaagd en volledig mislukt, maar KFC bleef aan de goede kant.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp Twitter (zie onder) plaatste het bijvoorbeeld een FAQ openend met de zin: You had one job KFC...
Vrijdag kwam het met een paginagrote advertentie in Britse ochtendkranten. KFC had een beetje met zijn letters gespeeld.
De FAQ op Twitter: 'There is gossip in the hen house':
Vrijdag plaatste het dit bericht. Knackered betekent uitgeput, doodmoe.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid