Overslaan en naar de inhoud gaan

JCDecaux bespaart energie met GraduaLight dimmer

JCDecaux gaat in de komende maanden een kleine tweehonderd Abri’s, Mupi’s en Billboards uitrusten met de nieuwe GraduaLight dimmer.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het outdoorbedrijf heeft deze nieuwe intelligente lichtdimmer ontwikkeld in samenwerking met Ziut, inrichter en beheerder van de openbare ruimte en marktleider in de openbare verlichting. De GraduaLight dimmer leidt volgens JCDecaux tot een energiebesparing van 30 tot 40 procent per object.

related partner content for mobile comes here

De dimmer is specifiek ontworpen voor toepassing in reclamedragend stadsmeubilair. De uitvinding maakt het mogelijk de standaard lichtsterkte in een object met 10 procent terug te brengen zonder dat de uiting aan zichtbaarheid inboet. Gedurende de avond en nacht wordt de lichtsterkte verder teruggeschroefd, waardoor aanmerkelijk minder energie wordt verbruikt.

Omdat de GraduaLight dimmer flexibel kan worden geprogrammeerd en kan worden ingesteld met een vaste aanvangswaarde voor de lichtsterkte, blijven de posters en stadsplattegronden te allen tijde goed zichtbaar, aldus het bedrijf.

Het stadsmeubilairbedrijf gaat eerst de meest recent geplaatste objecten uitrusten met de GraduaLight dimmer. Het gaat om vier nieuwe billboards in stadsdeel Bos en Lommer in Amsterdam, zeventig Mupi’s® in Utrecht en zo’n honderd Mupi’s® in Almere. In de komende maanden worden gefaseerd meer groepen objecten in steden voorzien van de nieuwe dimtechniek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in