Condomerie zet Chatroulette in
Het aantal bezoekers op de website Condomerie.com liep terug, net als de Top of Mind Awareness. Reden voor condoomwinkelier Condomerie om communicatiebureau 2010 een campagne te laten ontwikkelen, waarbij met zo weinig mogelijk middelen zoveel mogelijk impact gecreëerd moest worden. Concrete doelstelling: traffic naar de website in 6 maanden omhoog brengen met 30 procent. Doelgroep: 18-35 jaar, websavvy en gewend om via internet producten aan te schaffen (en dus ook condooms).
Gekozen werd voor ... Chatroulette. Chatroulette is zoals het klinkt: Met een druk op de knop kom je via je webcam met een willekeurig iemand in contact. En met een druk op de knop is iemand ook weer verdwenen en leg je automatisch contact met een ander.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaMischa Schreuder van 2010: 'We zagen chatroulette als het ideale medium om uit te leggen dat je moet uitkijken met wisselende contacten. Om de aandacht te trekken en vast te houden hebben we een mooie vrouw achter de webcam geplaatst. Ze lijkt een ontbloot bovenlijf te hebben en houdt een bordje voor zich. Hierop kan iedereen het volgende lezen: BINGO. You’re now in touch with an HIV infected person. Don’t play Russian roulette in real life. Condomerie.com.'
Willekeurige gebruikers van chatroulette kregen deze boodschap automatisch voorgeschoteld en konden hierop reageren of in discussie gaan. 'Een week lang zijn duizenden chatrouletters op deze manier verrast. Een compilatie van deze actie hebben we vervolgens via online media verspreid om nog veel meer mensen op de hoogte te brengen van onze actie en boodschap.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid