Social shopping: reviews zijn hot, mobiel is not


PowerReviews deed in maart dit jaar (in de VS) onderzoek onder een representatieve groep online shoppers en vroeg ze door welke social shopping tools zij zich laten leiden, en in welke mate. Customer reviews zijn voor hen leidend; 63% leest die voordat zij een online aankoop doen, 57% vertrouwt deze beoordelingen. Ook service informatie, shopgidsen en pick lists (top rated, best rated, favorieten) zijn belangrijk.
Kijkend naar de impact van social shopping tools dan staan customer reviews weer bovenaan, gevolgd door Q&A’s en fora. Daarna komen de ‘echte’ social shopping tools; daar waar vrienden via sociale netwerken een rol spelen in het aankoopproces. De kennis en ervaring van andere klanten heeft dus meer impact dan die van vrienden en bekenden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOpvallend is het gebrek aan impact van mobiel; bij slechts 17% van de ondervraagden spelen mobiele apps een rol in het aankoopproces.
Het volledige onderzoek kan hier opgevraagd worden. Wel even de pro-reviews blabla skippen, die PowerReviews als leverancier van review software nu eenmaal graag verspreid.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid