Overslaan en naar de inhoud gaan

Social shopping: reviews zijn hot, mobiel is not

Retailers en e-commerce spelers die zich (al) bezig houden met social shopping kunnen kiezen uit verschillende strategieën en diverse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

PowerReviews deed in maart dit jaar (in de VS) onderzoek onder een representatieve groep online shoppers en vroeg ze door welke social shopping tools zij zich laten leiden, en in welke mate. Customer reviews zijn voor hen leidend; 63% leest die voordat zij een online aankoop doen, 57% vertrouwt deze beoordelingen. Ook service informatie, shopgidsen en pick lists (top rated, best rated, favorieten) zijn belangrijk.

related partner content for mobile comes here

Kijkend naar de impact van social shopping tools dan staan customer reviews weer bovenaan, gevolgd door Q&A’s en fora. Daarna komen de ‘echte’ social shopping tools; daar waar vrienden via sociale netwerken een rol spelen in het aankoopproces. De kennis en ervaring van andere klanten heeft dus meer impact dan die van vrienden en bekenden.

Opvallend is het gebrek aan impact van mobiel; bij slechts 17% van de ondervraagden spelen mobiele apps een rol in het aankoopproces.

Het volledige onderzoek kan opgevraagd worden. Wel even de pro-reviews blabla skippen, die PowerReviews als leverancier van review software nu eenmaal graag verspreid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in