Overslaan en naar de inhoud gaan

Integriteit slijt

Een maand geleden bracht Alfred Levi van 3MO in de Adformatie de markt in beroering door te beweren dat ‘de bom zou barsten’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het kon zo niet langer doorgaan en mediabureaus zijn opgeblazen administratiekantoren. Adformatie nummer 19 gaf uitleg. Pas nu begrijpen we Levi's beweegreden beter. Want wat was zijn belang nu van dit mediaoffensief? Juist, een spreekstoel krijgen voor wat hij werkelijk wilde melden. Het was een voorintroductie van het feit dat 3MO ook een mediabureau gaat beginnen!!

related partner content for mobile comes here

Nou verwelkom ik toetreders met ambitie en passie voor ons vak, maar nu krijg ik toch een beetje een vieze smaak in mijn mond. Allereerst omdat 3MO als pitchbegeleider er zelf juist alles aan gedaan heeft om de prijsspiraal naar beneden in gang te zetten. Let wel, bij elke door hun begeleide pitch staan financiën en efficiency bovenaan! Tel daarbij op dat clubs als 3MO zonder schroom de meest vertrouwelijke informatie opeisen om ‘hun selectie’ voor te bereiden. Hun selectie van het juiste mediabureau tegen de meest gunstige tarieven.
En juist die partij (3MO) gaat het nu zelf doen. Dat klinkt als de bakker die zijn eigen brood gaat nomineren, maar eerst wel bij de andere bakkers - onder het mom van integriteit / vertrouwelijkheid - alle recepten heeft opgevraagd! Of als de Belastingdienst waar je vertrouwelijke informatie neerlegt en die vervolgens komt met een op maat gesneden hypotheekaanbod! Ongekend en schaamteloos. Blijkbaar is de integriteit weggesleten!

De vraag is; waarom laten de mediabureaus dit soort ‘integere pitchbegeleiders' binnen? Het is allang helder dat het bureau met de allerlaagste tarieven de meeste kans maakt! En wat verdient een pitchbegeleider eigenlijk? Door wie wordt deze betaald? Ik vermoed dat de enige die als winnaar uit de strijd van een bureauselectie komt de pitchbegeleider zelf is.
Laten we dit hele ‘pitchbegeleidingsgedoe eens in de ban doen. Collectief! Moeten we niet eens gaan denken aan een gedragscode voor dit soort zaken? Een mooie taak voor het PMA, dat zich weer eens fluisterstil houdt in deze discussie!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in