Overslaan en naar de inhoud gaan

ING geeft inzicht in klantbeoordelingen, klantgerichtheid kan beter

ING scoort een 6,6 op het gebied van klantgerichtheid, aldus vergelijkingssite Preferenso.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ING geeft naar eigen zeggen als eerste Nederlandse bank inzicht in de klantbeoordelingen voor de producten en diensten voor particuliere klanten, zoals spaarproducten of hypotheekadvies.  Klanten kunnen hun waardering laten blijken door middel van het geven van sterren (op een schaal van 1 tot 5) en hun aanvullende positieve en/of negatieve feedback geven.

related partner content for mobile comes here

ING ‘wil meegaan in de behoefte van klanten om te vergelijken en te lezen over andere ervaringen. Want zo kunnen klanten een weloverwogen keuze maken voor een financieel product of dienst. Dit blijkt ook uit klantonderzoek van ING. Daarin geven klanten namelijk aan dat ervaringen van anderen – naast de feitelijke informatie over het financiële product- bijdragen aan het maken van de juiste keuze.’

Op dit moment kunnen particuliere klanten hun beoordelingen voor producten en diensten al delen op , later volgt die mogelijkheid ook voor zakelijke klanten.

Preferenso maakt deze maand voor Tijdschrift voor Marketing een analyse van de klantgerichtheid van ING en kwam tot de conclusie dat er nog ruimte voor verbetering is.

De vergelijkingssite in Tijdschrift voor Marketing nummer 6:

&;ING kwam afgelopen tijd behoorlijk in opspraak omdat zij hun klantendata meer wilden benutten en zelfs aan derden wilden gaan verkopen. Na massaal protest krabbelde de bak terug. Men gaat het nu eerst verder onderzoeken. Op de website staat erover dat ING "vanuit het klantbelang zal handelen. De focus ligt op het vergroten van de tevredenheid van onze klanten en het waarborgen van hun privacy. Klanten moeten altijd ervaren hoe ING met hun gegevens omgaat: op vertrouwde wijze".

&;Even checken: wat levert googlen op "ING-ervaringen" op: 

een 6,1 (19 reviews)

een 5,2 (18 beoordelingen)

een 4,8 (29 beoordelingen)

&;Eindoordeel: ING doet haar best maar er is ‘room for improvement’, een 6,6 zou ING, met klanttevredenheid als één van de belangrijkste 5 pijlers, niet tevreden mogen stellen. Tevens is er te weinig transparantie hoe haar missie rond klanttevredenheid slaagt. De NPS en de verbeterpunten van klanten liggen nog achter gesloten deuren, laat ons eerst die klantdata maar eens zien.&;

Service Score: 6,6 (gebaseerd op 489 reviews) - Banken scoren gemiddeld 6,4

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in