Overslaan en naar de inhoud gaan

(Infographic) Marketeers met een datastrategie doen het beter

39 procent haalt een betere marketing ROI.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketeers met een formele roadmap voor het managen van digitale marketingtechnologieën, waarbij data uit alle consumentendatabronnen worden geïntegreerd in de strategie, zien dat hun inspanningen direct bijdragen aan de verbetering van de business- en marketingperformance.

related partner content for mobile comes here

Zo onderzocht CMO Council, in samenwerking met Tealium. In het onderzoek wordt gekeken naar de mate waarin marketingdirecteuren strategieën voor digitale marketingtechnologie implementeren en echte waarde kunnen halen uit de integratie van consumentendatabronnen.

Enkele uitkomsten:

• 42 procent van de CMO’s die zich actief bemoeien met de strategie voor marketingtechnologie, kan een grotere business impact laten zien dan CMO’s die delegeren.

• Marketeers met een formele strategie dragen meer bij aan omzet en waardecreatie. 50 procent bereikt beter getargete, efficientere en relevantere customer engagement. 39 procent haalt een betere marketing ROI.

• 30 procent van de CMO’s die erin slagen om technologie goed te managen en te integreren, kan tastbare businesswaarde laten zien, 51 procent van deze groep draagt meer bij aan de inkomsten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in