Overslaan en naar de inhoud gaan

IAB Nederland, BVA en DLA Piper richten werkgroep Privacy op

Samen gaan zij exploitanten, adverteerders en (media)bureaus ondersteunen bij de voorbereiding op de nieuwe privacywet
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Met het oprichten van de werkgroep willen de belangenbehartigers de totale markt van exploitanten, adverteerders en (media)bureaus van advies en documentatie voorzien op het gebied van de European General Data Protection Regulation1 (GDPR) en de e-Privacy Verordening. 

Ook gaat de werkgroep actief de dialoog aan met de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) om gezamenlijk de zakelijke markt, maar ook de consument voor te lichten over alle komende veranderingen.

IAB-voorzitter Nathalie Peters: ‘Naast de vele voorlichtingsbijeenkomsten, ons Dossier Privacy en onze samenwerking met DLA Piper was voor IAB Nederland het opzetten van de werkgroep een logische vervolgstap. Het wordt tijd dat we zorgen voor uniformiteit en dat we een centrale aanpak richting de consument hanteren in plaats van steeds vanuit één enkele discipline te handelen.

Alleen door elkaar te helpen krijgen we straks een (werk)omgeving waarin de consument centraal staat, maar kunnen we er tegelijkertijd voor zorgen dat de advertentie-economie de motor blijft van het commerciële contentrijke internet.'

related partner content for mobile comes here

Ook andere belangenbehartigers 


De werkgroep heeft inmiddels contact opgenomen met andere belangenbehartigers als Stichting Reclame Code (SRC), DDA, PMA, DDMA en DDD. Peters: ‘Het is voor ons belangrijk dat de volledige markt van eenduidige en volledige informatie over de GDPR en straks de e-Privacy Verordening wordt voorzien. Om die reden hebben wij ook contact opgenomen met de andere verenigingen om ook van hen te horen waar zij en hun leden behoefte aan hebben.' Volgens Peters is er genoeg draagvlak.

De werkgroep heeft inmiddels contact opgenomen met andere belangenbehartigers als Stichting Reclame Code (SRC), DDA, PMA, DDMA en DDD. Peters: ‘Het is voor ons belangrijk dat de volledige markt van eenduidige en volledige informatie over de GDPR en straks de e-Privacy Verordening wordt voorzien. Om die reden hebben wij ook contact opgenomen met de andere verenigingen om ook van hen te horen waar zij en hun leden behoefte aan hebben.' Volgens Peters is er genoeg draagvlak.

Prominente namen in de werkgroep

De werkgroep bestaat uit professionals uit de (online) advertisingindustrie. Namens BVA Machiel Bolhuis en verder: Richard van Schaik (DLA Piper), Stephanie Reinders Folmer (DLA Piper), Lauren van der Heijden (Persgroep), Simon Hania (Adviesraad IAB Nederland), Marc Roos (Improve Digital), Ed Kassens (Whooz). Namens IAB Nederland sluiten Nathalie Peters (IPG Mediabrands), Jolien Siemerink (IAB Nederland) en Tim Geenen (Faktor) aan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in