Overslaan en naar de inhoud gaan

Hypotheek binnen een week en over twee jaar ‘onder water’

​Wie hebben een hypotheek binnen een week nodig? Huizenkopers die nú moeten beslissen en waarschijnlijk te veel betalen voor hun woning.…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Een goede communicatievondst (of was het een échte productinnovatie) is niet altijd in het belang van het merk op de langere termijn. De Rabobank kwam met het idee ‘’. Een jaloersmakend leuk zinnetje. Maar ook een zinnetje dat je in combinatie met de afzender, de Rabobank, een rotgevoel geeft.

related partner content for mobile comes here

De Rabobank komt uit een diep dal. Als coöperatie met een sociaal hart sleept de bank een niet-jaloersmakend aantal affaires achter zich aan: rottige hypotheken, een wielerteam dat de boel jaar in jaar uit oplichtte, de veroordeelde Libor-boys in Londen en nog vele andere affaires.

De opdracht was helder: het vertrouwen in de Rabobank én in de sector moet teruggewonnen worden.

Nu explodeert de huizenmarkt in de Randstad en niet zo’n klein beetje ook. De Vereniging Eigen Huis (in mentaliteit een zusje van de Rabobank, maar dan wel een zusje dat zich echt nog gedraagt als hoeder van consumentenbelangen) waarschuwt de bankensector. En met name de Rabobank.

Huizenkopers worden gek gemaakt. Zeker in de Randstad. Ze moeten allemaal het liefst gisteren beslissen over de grootste aankoop van hun leven. Ze kopen zonder bouwtechnische keuring, want geen tijd.

Hypotheekgeld binnenharken voor een bank is dezer dagen niet zo moeilijk. Geef mensen een lage rente, of beloof dat je binnen een paar dagen de hypotheek rond hebt, en ze zijn binnen. Dat hun huizen over een paar jaar onder water staan? Wie dan leeft, wie dan zorgt.

Dat hoort niet bij de Rabobank. Níet meedoen met de huizengekte, dat is pas maatschappelijk verantwoord ondernemen. Er voor de klanten zijn als de huizenmarkt moeilijk is, dan ben je goed bezig. En in het verlengde: als het MKB het moeilijk heeft, dan moet je er zijn als maatschappelijk verantwoord ondernemende bank en niet de ondernemers de rug toekeren. De Rabobank is nog niet lang terug bij het oer-DNA.

Gratis advies: haal het spotje van de buis. Maak een nieuwe commercial. Met als boodschap dat je huizenkopers wijst op de gekte op de huizenmarkt en dat ze gek zijn als ze nu hun huis kopen. Scheelt wat hypotheekinstroom, maar dan leef je wel naar je missie.


Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in