Overslaan en naar de inhoud gaan

Hollandse iconen moeten Coca-Cola helpen om 'Choose Happiness' verder op de kaart te zetten

Coca-Cola: 'Deze vrolijke Nederlandse beelden toveren een glimlach op je gezicht.'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is iconisch voor en iconisch na bij Coca-Cola. Het frisdrankmerk kopt in een bericht aan de pers: &;Iconische Hollandse beelden spelen hoofdrol in nieuwe campagne Coca-Cola&;. Terwijl het verantwoordelijke designbureau Mountain Design laat weten: &;Coca-Cola is al vele jaren het universele icoon van Happiness - een van de meest sterke menselijke emoties.&; Hoe het ook zij, het &;iconische merk&; laat bekende Nederlandse beelden, tulpen, molens en het kussende boerenpaartje de hoofdrol spelen in een nieuwe campagne die vooral in buitenreclame zichtbaar is.

related partner content for mobile comes here

Dit vertelt Coca-Cola erover: &;De iconische Hollandse visuals zijn onderdeel van de nieuwe "Choose Coca-Cola"-campagne, waarmee het merk de keuze aan varianten binnen het complete productportfolio benadrukt. De vrolijke beelden zijn vanaf nu op abri’s door heel Nederland te bewonderen. Er zijn zelfs speciale lokale uitingen ontworpen: van het Amsterdammertje op steigerdoek in Amsterdam tot de Ooievaar op pilaren in Den Haag. In Amsterdam, Rotterdam en Den Haag rijden ook speciale trams met de ontwerpen.&;

Volgens Mountain Design communiceren de illustraties het &;Happiness gevoel&; op een iconische en heldere manier: &;De beelden zijn grappig, bold en hebben elk een unieke twist. De iconische Coca-Cola bottle is altijd zichtbaar. Soms duidelijk, maar soms ook op een subtiele manier in de visual verwerkt. Daarnaast toveren deze vrolijke Nederlandse beelden een glimlach op je gezicht. Het sluit perfect aan op de boodschap van Coca-Cola: "Choose Happiness".&;

 

Naast de buitenreclame, lanceert Coca-Cola een nieuwe tv-commercial (zie hieronder) die beoogt in beeld brengt welke impact het merk de afgelopen jaren heeft gehad. De commercial bestaat uit een combinatie van nieuw materiaal en archiefbeelden en uit de jaren ’80 en ’90. 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in