Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe Stabilo met contentmarketing jongeren bereikte

Stabilo schoof traditionele marketingactiviteiten opzij en koos voor contentmarketing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe bereik je jongeren anno 2013? Stabilo, het schrijfwarenmerk, schoof na een kritische media-inventarisatie enkele traditionele marketing activiteiten opzij en vond de oplossing in een combinatie van contentmarketing en social media. Twaalf videodocu&;s op YouTube van 6 influencers. Allemaal creatieve en (semi)-bekende Nederlandse talenten die in korte docu´s laten zien wat hen inspireert.

related partner content for mobile comes here

Stripe up your life
De campagne Stripe up your life werd een aantal maanden geleden door en gelanceerd. Doel van de campagne was vooral brandbuilding in de doelgroep 13-29 jaar. Om te beginnen werd voor dit project een Stripe up your life YouTube channel opgezet. Dit channel werd geoptimaliseerd voor zoekmachines, voorzien van een design en uiteraard verrijkt met videocontent.

In de video&;s met rapper Keizer, mode-ontwerpster Ilja Visser, beauty blogster Cynthia Schultz en Ruben van der Meer is uiteraard de Stabilo-pen te zien. Na productie van de video docs was de volgende stap de verspreiding ervan. Hiervoor werden de netwerken van de hoofdrolspelers ingezet.

In totaal werden in 2013 twaalf video docs (zes tweeluiken) gepubliceerd op YouTube over zes influencers. De video&;s werden bijna 250.000 keer bekeken, in totaal 488.000 minuten. Dit komt neer op 678 uur aan gekeken content per maand. Het precieze budget dat Stabilo besteedde is niet bekend.

In 2014 krijgt de campagne een vervolg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in