Hoe Stabilo met contentmarketing jongeren bereikte


Hoe bereik je jongeren anno 2013? Stabilo, het schrijfwarenmerk, schoof na een kritische media-inventarisatie enkele traditionele marketing activiteiten opzij en vond de oplossing in een combinatie van contentmarketing en social media. Twaalf videodocu's op YouTube van 6 influencers. Allemaal creatieve en (semi)-bekende Nederlandse talenten die in korte docu´s laten zien wat hen inspireert.
Stripe up your life
De campagne Stripe up your life werd een aantal maanden geleden door Yune en Social1nfluencers gelanceerd. Doel van de campagne was vooral brandbuilding in de doelgroep 13-29 jaar. Om te beginnen werd voor dit project een Stripe up your life YouTube channel opgezet. Dit channel werd geoptimaliseerd voor zoekmachines, voorzien van een design en uiteraard verrijkt met videocontent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de video's met rapper Keizer, mode-ontwerpster Ilja Visser, beauty blogster Cynthia Schultz en Ruben van der Meer is uiteraard de Stabilo-pen te zien. Na productie van de video docs was de volgende stap de verspreiding ervan. Hiervoor werden de netwerken van de hoofdrolspelers ingezet.
In totaal werden in 2013 twaalf video docs (zes tweeluiken) gepubliceerd op YouTube over zes influencers. De video's werden bijna 250.000 keer bekeken, in totaal 488.000 minuten. Dit komt neer op 678 uur aan gekeken content per maand. Het precieze budget dat Stabilo besteedde is niet bekend.
In 2014 krijgt de campagne een vervolg.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid