Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe effectief is Weather-based advertising?

Biermerk doet A/B test om verschil te meten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Canadese biermerk Moson Coors heeft op een mobiele campagne op Facebook gedraaid, die getarget is op het biertype. Twee soortgelijke campagnes zijn er in gezet. De eerste campagne was alleen te zien wanneer het zonnig was en boven de 23 graden Celcius. De andere campagne werd onafhankelijk van het weertype. Door deze A/B testing was het voor het biermerk goed te zien hoe effectief een op het weer en temperatuur gerichte campagne is.

related partner content for mobile comes here
  • De Weather-based advertising campagne leverde een hogere engagement. Consumenten van deze campagne klikte 89% op een andere link na de bannerclick dan consumenten van de algemene campagne. Ook het geven van een ‘comment’ was 33% hoger dan de non-weather-based campagne.
  • Na calculatie bleek dat de kosten per click 67% lager waren dan de algemene campagne.

Ook in Nederland is in het verleden op weer gebaseerde campagnes ingezet. Een bekende was de KWF Zonkracht, die alleen zichtbaar was bij een bepaalde zonsterkte. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in