Hoe absurd de eisen bij pitches eigenlijk zijn
Aanklacht tegen gratis leveren onder hashtag #saynotospec

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Bij de bakker betaal je brood als je het meeneemt en een kopje koffie mag je ook niet voorproeven in het restaurant.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Waarom hanteren we dan van die rare regels bij pitches voor projecten?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDat dacht het Canadese bureau Zulu Alpha Kilo ook. Het maakte onder de hashtag #saynotospec een video over speculative creative bidding, het fenomeen dat bureaus eerst wordt gevraagd gratis te leveren, alvorens de opdrachtgever wikt en beslist.
De oproep om geen gratis werk te leveren slaat aan, en werd in de drie weken dat de video online staat ruim1,5 miljoen keer bekeken.
Zulu Alpha Kilo – Spec | #saynotospec
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid