Het nieuwe corporate merkdenken in de praktijk


Organisatie-identiteit gaat daarbij over datgene wat er tussen de oren van de mensen zit binnen de organisatie. Organisatie-identiteit is een ‘stille kracht’ die richting geeft aan gedrag en keuzes van medewerkers. Het corporate merk gaat daarbij over de wijze waarop een organisatie zich feitelijk, doelgericht en doelbewust manifesteert richting externe en interne doelgroepen. Organisatie-identiteit en het corporate merk zijn dus twee kanten van dezelfde medaille: de een zit onder het oppervlakte, de ander is het oppervlakte. Wat zien we in de praktijk van het corporate merkdenken?
Dat organisaties naast communicatie en marketing ook het primaire bedrijfsproces, werving- & selectie, beloningsbeleid, innovatiebeleid, productontwikkeling, het besturingsmodel, et cetera aanpassen op de positionering van het corporate merk. Zo zijn de Zeven Zekerheden van Jumbo o.a. vertaald naar gedragsregels voor het winkelpersoneel. Binnen Nationale Nederlanden worden alle HR-instrumenten in dienst gesteld van de nieuwe positionering. Philips heeft haar innovatieprocessen en beloningsbeleid o.a. geënt op Sense & Simplicity.’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMeer informatie over deze en andere workshops op Autumn Break
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid