Overslaan en naar de inhoud gaan

Het nieuwe corporate merkdenken in de praktijk

Tijdens Autumn Break geeft Tibor van Bekkum een workshop over corporate merkdenken: Het corporate merk en organisatie-identiteit:…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Organisatie-identiteit gaat daarbij over datgene wat er tussen de oren van de mensen zit binnen de organisatie. Organisatie-identiteit is een ‘stille kracht’ die richting geeft aan gedrag en keuzes van medewerkers. Het corporate merk gaat daarbij over de wijze waarop een organisatie zich feitelijk, doelgericht en doelbewust manifesteert richting externe en interne doelgroepen. Organisatie-identiteit en het corporate merk zijn dus twee kanten van dezelfde medaille: de een zit onder het oppervlakte, de ander is het oppervlakte. Wat zien we in de praktijk van het corporate merkdenken?

related partner content for mobile comes here

Dat organisaties naast communicatie en marketing ook het primaire bedrijfsproces, werving- & selectie, beloningsbeleid, innovatiebeleid, productontwikkeling, het besturingsmodel, et cetera aanpassen op de positionering van het corporate merk. Zo zijn de Zeven Zekerheden van Jumbo o.a. vertaald naar gedragsregels voor het winkelpersoneel. Binnen Nationale Nederlanden worden alle HR-instrumenten in dienst gesteld van de nieuwe positionering. Philips heeft haar innovatieprocessen en beloningsbeleid o.a. geënt op Sense & Simplicity.’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in