Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken promoveert Mort Subite tot internationaal merk

Brouwer Alken-Maes rekent op een verdubbeling van de verkoop tegen 2022.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In navolging van Affligem en Desperados wordt ook het Belgische biermerk Mort Subite een internationaal Heineken-merk. De bierbrouwer ziet met name potentieel in Amerika, Azië en Europa.

related partner content for mobile comes here

Mort Subite wordt gebrouwen door Belgische brouwer Alken-Maes. Jo Bosselaers, marketingdirecteur Alken-Maes, rekent erop dat de verkoop van het biertje tegen 2022 zal zijn verdubbeld, zo zegt hij tegen De Tijd

De Belgische brouwer prees tot nu toe Mort Subite op eigen houtje aan. Het bier is nu te koop in twaalf landen. Maar met de marketing- en logistieke steun van Heineken zal dat aantal snel toenemen, zo verwacht Bosselaers: ‘Door zijn nieuwe status zal Mort Subite binnenkort beschikbaar zijn in alle landen waar Heineken actief is.’

Heineken promoveert Mort Subite omdat de nu nog beperkte verkoop in het buitenland snel toeneemt. De zes Mort Subite-bieren hebben een laag alcoholpercentage, maar toch veel smaak. Zulke bieren doen het momenteel erg goed in de internationale bierwereld, aldus Bosselaers.

In eerste instantie zal Heineken de ‘meest toegankelijke’ Mort Subite-bieren uitrollen: de nieuwe kriek, de witte en de blonde lambiek.

Erg veel extra werkgelegenheid levert de promotie van Mort Subite niet op. Er komen drie nieuwe jobs bij in de brouwerij en vier op marketing.

Beeld: Flickr creative commons

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in