Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit is de nieuwe Triodos-commercial: 'Beleggen voor mensen'

Wat groeit en wat niet? Dat wordt volgens de bank steeds meer bepaald door robots. Triodos wil aandacht voor bewust beleggen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Triodos Bank opent in zijn nieuwe campagne de jacht op algoritmen en indextrackers. De oproep die de bank doet, is om zelf de koers te bepalen, in plaats van een algoritme of index te volgen. De campagne ‘Beleggen voor mensen’ is een oproep om bewust te beleggen.

related partner content for mobile comes here

Ondoorzichtig
De rationale achter de campagne wordt verteld door Dawn-strateeg Maarten Nefkens: 'Terwijl het weer business as usual wordt nu het economisch beter gaat, wil Triodos Bank een duidelijk statement maken. De financiële wereld wordt steeds ondoorzichtiger en abstracter. Terwijl je met beleggen juist bij uitstek richting aan je geld kunt geven en echte, reële waarde kunt creëren.'

Robot-onvriendelijk
Als onderdeel van de campagne, werd een online platform ontwikkeld, dat Triodos Bank als 'meest robot-onvriendelijke website' bestempelt: beleggenvoormensen.nl. Triodos: 'Met een CAPTCHA-test die het zekere voor het onzekere neemt – en bezoekers meteen duidelijk maakt wat het verschil tussen bots en mensen is.'

Los van de commercial en de website, bestaat de campagne uit content die komende maanden aandacht vragen voor ‘Beleggen voor mensen’ en de fondsen van Triodos Bank.

Credits
Client: Triodos bank
Strategy, ideation & production: Dawn Amsterdam
Regie/Edit: Bram Schouw (Bonkers) x Rogier van der Zwaag x Ward Graumans (Dawn)
Online: Crabsalad
Music & Sounddesign: Soundcircus
TVC-productie: Bonkers

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in