Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken commercial: the tube

En zo word je op de eerste werkdag na je vakantie getrakteerd op alweer een nieuwe Heineken-commercial...
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze heet 'The Tube' en borduurt -net als Men With Talent- voort op de allereerste Walk in Fridge-commercial, waarbij mannen 'op geheel eigen wijze hun passie voor bier beleven', aldus Heineken in het bijgeleverde persbericht.

related partner content for mobile comes here

'Mannen die op geheel eigen wijze hun passie voor bier beleven' is volgens Heineken iets heel anders dan 'De wereld verandert, en mannen veranderen mee, op hun manier' - dat is de briefing van Amstel aan hun reclamebureau. Op papier klinkt het ook anders, maar op televisie kan ik tussen de 2 weinig verschillen zien... Daarbij, moet het niet passie voor Heineken zijn? Bier is weer zo generiek...

Hoe dan ook. Heineken grijpt ditmaal weer terug op het housewarming-thema en laat zien hoe de man des huizes een gigantisch stalen buizenframe heeft geinstalleerd, dat precies uitkomt bij de barbeque. Zijn vrouw moet lijdzaam toezien hoe de installatie het hele interieur domineert. Ik kan me de buizenpost (was het bij Peek en Cloppenburg?) nog net herinneren, ergens ver in de vorige eeuw. De koker met de geschreven cheque vloog door een glazen buis vliegensvlug naar de administratie, ergens boven in het warenhuis. Mooi gezicht, net als in deze commercial.

Ralph Rijks, marketing manager Heineken, legt de keuze voor de commercial uit: 'In deze commercial laten we zien dat mannen en vrouwen geheel verschillende passies hebben, maar er wel op dezelfde manier van genieten. De vrouwen zijn enthousiast over de prachtige nieuwe keuken, terwijl de mannen uit hun dak gaan als ze zien dat je met een simpele druk op de knop door het hele huis voorzien wordt van een koud biertje. De man des huizes gaat hiervoor echter wel erg ver…'

De commercial is vanaf donderdagavond 5 augustus te zien op televisie. Ook de nieuwe film is gemaakt door reclamebureau TBWA\Neboko.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in