Heineken commercial: the tube
Deze heet 'The Tube' en borduurt -net als Men With Talent- voort op de allereerste Walk in Fridge-commercial, waarbij mannen 'op geheel eigen wijze hun passie voor bier beleven', aldus Heineken in het bijgeleverde persbericht.
'Mannen die op geheel eigen wijze hun passie voor bier beleven' is volgens Heineken iets heel anders dan 'De wereld verandert, en mannen veranderen mee, op hun manier' - dat is de briefing van Amstel aan hun reclamebureau. Op papier klinkt het ook anders, maar op televisie kan ik tussen de 2 weinig verschillen zien... Daarbij, moet het niet passie voor Heineken zijn? Bier is weer zo generiek...
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHoe dan ook. Heineken grijpt ditmaal weer terug op het housewarming-thema en laat zien hoe de man des huizes een gigantisch stalen buizenframe heeft geinstalleerd, dat precies uitkomt bij de barbeque. Zijn vrouw moet lijdzaam toezien hoe de installatie het hele interieur domineert. Ik kan me de buizenpost (was het bij Peek en Cloppenburg?) nog net herinneren, ergens ver in de vorige eeuw. De koker met de geschreven cheque vloog door een glazen buis vliegensvlug naar de administratie, ergens boven in het warenhuis. Mooi gezicht, net als in deze commercial.
Ralph Rijks, marketing manager Heineken, legt de keuze voor de commercial uit: 'In deze commercial laten we zien dat mannen en vrouwen geheel verschillende passies hebben, maar er wel op dezelfde manier van genieten. De vrouwen zijn enthousiast over de prachtige nieuwe keuken, terwijl de mannen uit hun dak gaan als ze zien dat je met een simpele druk op de knop door het hele huis voorzien wordt van een koud biertje. De man des huizes gaat hiervoor echter wel erg ver…'
De commercial is vanaf donderdagavond 5 augustus te zien op televisie. Ook de nieuwe film is gemaakt door reclamebureau TBWA\Neboko.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid