Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken 0.0 strikt Max Verstappen als nieuwe ambassadeur

De boodschap van ‘verantwoord alcoholgebruik’ moet extra onder de aandacht gebracht worden.
max verstappen heineken f1
Max Verstappen
max verstappen heineken f1
Max Verstappen

In aanloop naar de start van het nieuwe Formule 1-seizoen in Bahrein kondigt Heineken, partner van het sportevenement, een samenwerking met F1-wereldkampioen Max Verstappen en daarnaast het team Oracle Red Bull Racing aan. Het partnership tussen beide Nederlandse iconen moet 'een nieuwe generatie racefans' aan zich binden en bovendien verantwoord alcoholgebruik stimuleren.

related partner content for mobile comes here

Verstappen wordt hiermee actief onderdeel van de al sinds 2016 lopende internationale campagne 'When you drive, never drink' van Heineken. Een van de eerste resultaten van de samenwerking is de lancering van het gaming-initiatief Player 0.0, waarbij de winnaars mogen racen tegen de beste coureurs ter wereld.

Racefans kunnen in de toekomst 'spraakmakende campagnes en activaties' op het gebied van gaming en muziek verwachten waarbij verantwoord alcoholgebruik centraal staat, meldt het biermerk. De nieuwe samenwerking met Max Verstappen en Oracle Red Bull Racing is een aanvulling op de al langer bestaande samenwerking tussen Heineken en Formule1.

Max Verstappen reageert met een knipoog op het nieuws: 'Mensen die mij kennen weten dat ik erg gefocust ben op het voorkomen van fouten. Bovendien ben ik zelf fervent gamer, prachtig om een rol te spelen in Player 0.0.'

Heineken werkt in Nederland voor zijn marketinguitingen samen met Le Pub (onderdeel van Publicis Groupe). Formule1 heeft sinds vorig jaar eveneens het alcoholvrije biermerk Peroni als partner.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in