Overslaan en naar de inhoud gaan

H&M komt met online merk voor millennials: /Nyden

Het nieuwe merk moet ‘ affordable luxury’ worden.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Begint 2018 lanceert moderetailer H&M een nieuw online merk dat zich vooral richt op millennials.

related partner content for mobile comes here

/Nyden bestaat uit de Zweedse woorden ‘ny’ en ‘den’, ‘nieuw’ en ‘het’.

De collecties zullen alleen online of in speciaal ingerichte pop-up stores verkrijgbaar zijn. In tegenstelling tot H&M zelf wil het nieuwe merk geen trends volgen of zich aanpassen aan de officiële modekalender.

/Nyden moet ‘affordable luxury’ worden: gelimiteerde oplage en hogere prijzen dan gangbaar bij H&M.

Voor de collecties wordt samengewerkt met influencers, ‘stamleiders’ zoals creatief directeur Oscar Olsson ze noemt, ‘om vanuit hun eigen inspiratie tot een product te komen’.

Olssen  onderzocht het shopgedrag van consumenten in het Innovation Lab van het bedrijf en kwam zo op het idee voor millennialmerk /Nyden. De eerste influencers zijn tattoo-artist Doctor Woo en de Zweedse actrice Noomi Rapace, meldt Fashion United.

 /Nyden is het negende merk van H&M, dat onder andere ook de merken Monki, &Other Stories, COS, Weekday en het recent gelanceerde Arket voert.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in