Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei online aankopen met 6% tot 13,5 miljard

Stijging in online aankopen producten, daling in online diensten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederlandse consumenten kochten in het eerste half jaar voor 6,58 miljard euro via internet. Hiermee is online goed voor 18% van alle bestedingen, zo blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor.

related partner content for mobile comes here

In het eerste half jaar werd een groei in online bestedingen gerealiseerd van bijna 6% ten opzichte dezelfde periode vorig jaar. Dit is vooral te danken aan een forste groei van de bestedingen aan producten (+17%). Daarentegen zijn de uitgaven aan online diensten met 3% gedaald. Dit komt vooral doordat er minder verzekeringen werde afgesloten.

Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org: “Meest opvallende cijfer is de forse groei van online bestedingen van producten, zeker wanneer we die afzetten tegen indicatoren die een krimp aangeven van aankoop van producten in winkels van zo’n 4%. De lichte groei van alle verkochte producten in de eerste helft van 2014 is dan ook volledig toe te schrijven aan de toename van online verkochte producten.&;

Voor het eerst is in het Thuiswinkel onderzoek ook de online verkoop in winkels, via tablet of internetzuilen meegenomen. Van alle online kopers geeft 2% aan ook online in de winkel producten of diensten te kopen. De verwachting is dat in de toekomst meer winkels in de winkelstraat ook in de winkel online producten en diensten zullen gaan verkopen.
Uit thet onderzoek blijkt verder dat Nederland 4 miljoen mobiele kopers kent, wat neerkomt op 34% van alle online kopers.

Thuiswinkel.org gaat ervan uit dat de totale online bestedingen dit jaar uitkomen op € 13,5 miljard. Dat is 6% meer dan vorig jaar.

Zie voor een infographic met de belangrijkste statistieken van de Nederlandse thuiswinkelmarkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in