Overslaan en naar de inhoud gaan

Pink Ribbon lanceert magazine zonder roze bril

De jaarlijkse editie van Pink Ribbon, het magazine dat wordt gemaakt om geld in te zamelen voor borstkanker, is 'Rauw & teder. Wanhopig &…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 26 september aanstaande verschijnt Pink Ribbon Magazine in een oplage van 100.000. De makers zeggen dat je met de aankoop ervan niet alleen een zeer interessant, prikkelend en mooi magazine koopt: &;Je helpt ook om méér gericht wetenschappelijk onderzoek naar borstkanker mogelijk te maken. Jaarlijks krijgen namelijk 16.000 mensen de diagnose borstkanker, waarvan 87 mannen. Dat aantal blijft de komende jaren helaas verder toenemen. De overlevingskansen stijgen gelukkig, echter overlijden er vandaag de dag nog steeds 9 mensen aan borstkanker per dag. Onderzoek blijft hard nodig. De wetenschap is ervan overtuigd dat borstkanker dankzij onderzoek binnen 15 jaar een chronische ziekte zal zijn. Met drastisch minder sterfgevallen. Daarom koop je dit magazine: het volledige bedrag gaat naar onderzoek.&;

related partner content for mobile comes here

&;Rauw & teder. Wanhopig & hoopvol. Angstig & opgelucht. Verdrietig & blij.&; Zo typeren de makers van Pinke Ribbon de editie van 2014: &;Alles wat je altijd al wilde weten maar nooit durfde te vragen over borstkanker. Realistische cijfers en harde feiten in prachtige woorden & onverbloemde beelden, waar je kippenvel van krijgt. Gemaakt met Studio Room, de vormgevers van LINDA. Het magazine verdient het om gelezen te worden.&;


De cover van het magazine

Hieronder de redactionele items die Pink Ribbon dit jaar brengt.

Eerlijk en prikkelend
Portretten van vrouwen in de verschillende stadia van borstkanker. Van ontdekking van de eerste knobbel, via diagnose, behandelingen, reconstructie, naar genezing, uitzaaiingen of de dood. Zeer persoonlijke verhalen afgewisseld met de harde realiteit in feiten en cijfers. Het Magazine brengt de brede impact van borstkanker in beeld: 5 jaar geen seks, hoe ziet een amputatie eruit, high van de chemobehandeling, hoe vertel ik mijn kind dat ik doodziek ben? Maar ook het roer om en de geboorte van het wonder dat Gijs heet, een kind na borstkanker.

Een persoonlijk risicoprofiel voor erfelijk belasten – Dr. M. Rookus
Vrouwen met een erfelijke belasting voor borstkanker (BRCA 1/2 mutatiedraagsters) hebben 60 tot 80% kans op borstkanker. Een deel van hen heeft een lager risico op borstkanker. Met deze studie willen we de voorspelling van het risico verbeteren en meer op de persoon afstemmen. Zo kunnen persoonlijke keuzes, bijvoorbeeld een drastische borstverwijdering, beter worden overwogen.

Anti-kankermiddel op maat – Prof. dr. E. Voest
Onderzoek naar de mogelijkheid om, buiten het lichaam van de patiënt, te beoordelen of behandeling met specifieke anti-kankermiddelen bij deze individuele patiënt zinvol kan zijn.

Welk onderzoek steun jij?
Pink Ribbon Magazine kost € 5,95. Het volledige bedrag (minus btw) gaat rechtstreeks naar onderzoek. Met de code uit het magazine kun je op www.pinkribbon.nl/magazine zelf bepalen naar welk onderzoek je donatie gaat.

Voor verkoopadressen:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in