Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei bij e-commerce websites

Content websites staan onder druk, maar e-commerce websites als Bol.com en Wehkamp realiseren groei.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de eerste helft van 2009 trokken websites als , Neckermann, Otto en Wehkamp duidelijk meer bezoekers. groeit nog harder en stoomt door naar een top 3 notering, achter en .

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit de doorlopende Visiscan website metingen van online onderzoeksbureau Multiscope. Websites waar consumenten online kunnen shoppen, groeien in de eerste jaarhelft van 2009. Niet alleen webwinkels weten hun bereik te vergroten, maar ook KPN (10%) en Vodafone (9%) groeien sterk in bereik ten opzichte van 2008. Bijna de helft van de websites in de top 20 houdt zich inmiddels bezig met e-commerce.

Websites waar veel informatie aangeboden wordt, lijken enigszins onder druk te staan. Buienradar, De Telefoongids, en verliezen enkele posities in de top 20. Daarnaast weten De Telegraaf, , ANWB en 9292ov hun positie in de top 20 niet meer zeker te stellen.

In sommige gevallen groeien deze websites nog wel, maar minder dan de 7 pct die gemiddeld is voor een top 20 website. De opkomst van sociale netwerken zou een oorzaak kunnen zijn, denkt Multiscope.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in