Groei bij e-commerce websites
In de eerste helft van 2009 trokken websites als Bol.com, Neckermann, Otto en Wehkamp duidelijk meer bezoekers. Youtube groeit nog harder en stoomt door naar een top 3 notering, achter Google en Hyves.
Dit blijkt uit de doorlopende Visiscan website metingen van online onderzoeksbureau Multiscope. Websites waar consumenten online kunnen shoppen, groeien in de eerste jaarhelft van 2009. Niet alleen webwinkels weten hun bereik te vergroten, maar ook KPN (10%) en Vodafone (9%) groeien sterk in bereik ten opzichte van 2008. Bijna de helft van de websites in de top 20 houdt zich inmiddels bezig met e-commerce.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaWebsites waar veel informatie aangeboden wordt, lijken enigszins onder druk te staan. Buienradar, De Telefoongids, Startpagina en NU.nl verliezen enkele posities in de top 20. Daarnaast weten De Telegraaf, Web-log.nl, ANWB en 9292ov hun positie in de top 20 niet meer zeker te stellen.
In sommige gevallen groeien deze websites nog wel, maar minder dan de 7 pct die gemiddeld is voor een top 20 website. De opkomst van sociale netwerken zou een oorzaak kunnen zijn, denkt Multiscope.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid