Overslaan en naar de inhoud gaan

Global Sabre Award voor Rijksmuseum-campagne Philips

‘Nieuw licht op oude meesters’ in top-50 van ’s werelds beste pr-programma’s.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens het galadiner van de in Miami hebben Philips en het Omnicom consortium OneVoiceConnect, met FleishmanHillard als bureau, een Global Sabre Award in de categorie Consumer Electronics ontvangen. New Light on Old Masters (Nieuw licht op oude meesters) werd uit meer dan 5.000 inzendingen gekozen tot een van de 50 meest geslaagde pr-campagnes van het afgelopen jaar.

related partner content for mobile comes here

Beleving

Als een van de hoofdpartners bij de renovatie van het Rijksmuseum werkte Philips intensief met het museum samen aan het lichtontwerp, waarbij de beleving van de bezoeker en de conservering van de kunstwerken centraal stonden. Het vernieuwde Rijksmuseum opende zijn deuren in april 2013 met een volledig nieuwe presentatie van de collectie, met als hoogtepunten werken van Hollandse Meesters als Rembrandt en Vermeer. Het hele museum – de kunstwerken, de publieksruimtes en de gevelverlichting – wordt verlicht door led-verlichting van Philips.

Open dialoog over led-verlichting

Philips hanteerde een outside-in communicatiebenadering, nauw samenwerkend met de experts en ontwerpers van het Rijksmuseum, die als ambassadeurs een open dialoog over led-verlichting in musea startten. Belangstellenden uit de museumwereld konden zelf het effect van de nieuwe verlichting op de kunstwerken zien en ervaren tijdens speciaal georganiseerde rondleidingen door de lichtontwerpers. Het belang van museumverlichting werd online tot leven gebracht met behulp van uiteenlopende vormen van aansprekende content. De campagne resulteerde in prominente aandacht in online en offline media-conversaties, terwijl meer dan 25 musea over de hele wereld hun interesse kenbaar maakten voor de led-verlichtingsoplossing die Philips in het Rijksmuseum toepaste.

De campagne oogstte eerder dit jaar al een EMEA Sabre Award en in 2013 een European Excellence Award.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in