Overslaan en naar de inhoud gaan

Gestage opmars 100% NL

Het marktaandeel van de radiozender 100% NL stijgt in de laatste meetperiode naar 4,9 procent. Vorig jaar was dat nog 4,4 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de vorige meetperiode, juli-augustus 2012, behaalde 100% NL nog een marktaandeel van 4,7 procent. Met de 4,9 procent van augustus-september komt 100% NL op een all time high. Dat blijkt uit de rapportage van NLO/Intomart GfK (doelgroep 10+ jaar, week 6-24 uur). Het is de tweede rapportage die gebaseerd is op de nieuwe beschikbare weegnorm.

related partner content for mobile comes here

Net als in de voorgaande meetperioden, zijn het Sky Radio, Radio Veronica en E Power Radio die een bovengemiddeld sterke stijging vertonen. De marktaandelen afgezet tegen die van dezelfde periode vorig jaar:

Sky Radio: 9,1 pct versus 8,5 pct
Radio Veronica: 6,1 pct versus 5,3 pct
E Power Radio: 5,3 pct versus 4,7 pct

Daarnaast laat ook Q-music deze meetperiode een sterke opleving zien ten opzichte van vorig jaar: 6,8 pct versus 6,2 pct.
Net als in de vorige meetperiode verliezen ORN Radio (van 11,8 pct naar 11,1 pct) en Slam!FM (van 2,7 pct naar 2,1 pct) het meest. 538 verliest 0,2 procent, maar blijft marktleider met een marktaandeel van 11,7 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in