Overslaan en naar de inhoud gaan

Geico doet het opnieuw met absurdistische pre-roll campagne

Ditmaal zijn de video’s niet ‘unskippable’, maar kun je ze juist doorspoelen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Een jaar geleden lanceerde de Amerikaanse verzekeringsmaatschappij , waarmee bureau () en adverteerder menig (vak)prijs wist binnen te slepen. Adweek riep de campagne zelfs uit tot ‘’.

related partner content for mobile comes here

Fast-forward

Dit jaar geeft Geico de succescampagne een gepast, maar verrassend vervolg. Waar in de vorige serie de boodschap binnen vijf seconden werd verteld en er vervolgens een grappige, doch ongemakkelijke situatie ontstond, zapt het merk deze keer binnen enkele seconden naar het einde van de commercial. In de hoop de kijker nieuwsgierig te maken naar het middenstuk en te verleiden de hele commercial te bekijken.

Hoewel de serie ‘Fast-forward’ wellicht iets minder verrast, bevat de campagne dezelfde droogkomische stijl. Zo worden in een video twee vissers zelf gevangen door een vis en vindt een houthakker zijn verloren broer terug. In de vorm van een beer.

De campagne is sinds deze week online te bekijken:

Lake:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Lake (extended):

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Forest:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Forest (extended):

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Going up:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Going up (extended):

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Hike:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Hike (extended):

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Client: Geico
Vice President, Marketing: Ted Ward
Senior Director, Marketing: Amy Furman
Director, Marketing Media Advertising: Bill Brower

Agency: The Martin Agency
Chief Creative Officer: Joe Alexander
Group Creative Director: Steve Bassett
Group Creative Director: Wade Alger
Creative Director (copywriter): Neel Williams

Production Company: Furlined
Director: Nick Ball
President: Diane McArter
Senior Executive Producer: David Thorne
Editorial Company: Cut + Run
Animation/VFX: MPC

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in