Overslaan en naar de inhoud gaan

38,51% online bezoek in Nederland via mobiel device

Het gebruik van smartphones blijft groeien, dat van tablets daalt.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

2015 kwam 37 procent van het totaal aantal websitebezoeken vanaf mobiele devices. Dit is een groei van 18 procent ten opzichte van 2014.  Dat blijkt uit de Adobe Digital Index.

related partner content for mobile comes here

In Nederland kwam 38,51 procent van alle websitebezoeken vanaf een mobiel device. In Frankrijk was dit 34 procent en in Duitsland 32 procent. De minst mobiele landen zijn onder andere Tsjechië met slechts 22 procent en Brazilië met 28 procent.

Saoedi-Arabië is het enige land ter wereld waar mobiel verantwoordelijk was voor meer dan 50 procent van het totaal aantal bezoeken. Dit betekende voor Saoedi-Arabië een significante groei van 16 procent in mobiele bezoeken.

De top vijf van meest mobiele landen in de wereld:

•  Saoedi-Arabië: 62 procent

• Ierland: 49 procent

•  De Filipijnen: 47 procent

• Japan: 47 procent

•Verenigd Koninkrijk: 44 procent

Verband

De Adobe Digital Index toont een wereldwijd verband tussen de groei in het gebruik van smartphones en een vermindering in het gebruik van tablets.

In het merendeel van de landen was er in 2015 er een afname in het gebruik van tablets. De gemiddelde afname was 7 procent. India kende de grootste afname in tabletgebruik: er kwam 37 procent minder websitebezoeken vanaf een tablet ten opzichte van 2014.

De landen met de meest significante groei van websitebezoeken via smartphones, waren Slowakije (69 procent), België (66 procent), Tsjechië (65 procent) en China (65 procent).

‘Phablet’

Tamara Gaffney, principal analyst bij Adobe Digital Index denkt dat het tabletgebruik afneemt omdat ‘schermen van smartphones groter worden. Consumenten kopen nu niet meer een smartphone en een tablet, maar kiezen voor een “phablet”. Ze gebruiken alleen dit device, met een groter scherm, voor het browsen op internet.’

Adobe Digital Index

Onderzoek is gebaseerd op analyse van geselecteerde, geanonimiseerde en geaggregeerde data van meer dan 4.500 ondernemingen wereldwijd die gebruik maken van de Adobe Marketing Cloud om bruikbare data te verzamelen en activiteiten op hun website te analyseren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in