Overslaan en naar de inhoud gaan

Tempo-Team blijft achter ‘Tinder-achtige’ pitch staan

Ondanks de felle kritiek van verschillende bureaus gaat Tempo-Team door met de procedure.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat laat communicatiemanager Joost Heeroma van Tempo-Team weten.

meldde Tempo Team op zoek te gaan naar een nieuw reclamebureau na een jarenlange samenwerking met TBWA\Neboko. Deze pitch moet op een andere manier tot stand komen. Tempo-Team nodigde geïnteresseerden uit voor een kennismaking, die ze ‘naar eigen smaak’ mochten invullen.

related partner content for mobile comes here

De VEA niet mee te doen aan &;dergelijke pitches&; die directeur Cees Wijnnobel omschreef als &;ongeleide ongebreidelde beauty contest&;.

De deadline voor inschrijving is inmiddels geweest en 21 bureaus zijn op de koffie gekomen bij Tempo-Team. Vandaag plaatste Adformatie , co-ceo van DDB & Tribal Amsterdam, over deze veelbesproken pitch. Zijn bureau stapte tussentijds uit het proces.

’21 mannen die voor 1 meisje gaan’
Hij krijgt veel bijval van branchegenoten en bureaudirecteuren. TBWA’s Darre van Dijk zegt: ‘Een vreemde ontmoeting met alle dates die ook ons dezelfde conclusies deed trekken. Mooi verwoord.’

Edgar Molenaars van Ogilvy & Mather Amsterdam: ‘Je hebt het absurdisme van dit traject mooi verwoord Ivo. Het blijft schokkend dat zoveel bureaus, inclusief toonaangevende, zich hebben ingelaten met deze Swinger-achtige vorm van dating dat door dit A-merk is georganiseerd. Ik had gehoopt dat meer collega&;s uit onze branche zich achter de VEA-oproep zouden scharen in het belang van onze complete industrie.

En Fred Moolhuijsen (BBA): ‘Well said Ivo! Wat een treurigheid. 21 mannen die voor 1 meisje gaan. Zegt veel over die 20 die nu overblijven. Hoe wanhopig kun je zijn.’

Tempo-Team krijgt ook bijval. Bijvoorbeeld van Rik Heijmen van Kokoro (zijn bureau deed overigens niet mee aan de pitch) die het ‘moedig’ van de adverteerder noemt ‘om de gebaande paden te willen verlaten’.

‘Jammer’
Joost Heeroma van Tempo-Team: ‘Jammer dat Ivo het zo ziet. Wij zijn in de overtuiging dat we op deze wijze het beste voor Tempo-Team kunnen selecteren. Tussentijds uit het proces stappen is aan de bureaus zelf. We zijn blij dat er ook een groot aantal bureaus is dat heeft aangegeven verder te gaan.’ 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in