Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-strategie kabinet voor Oekraïne-referendum lekt uit, inclusief 12 pagina's Q&A

'Noem het geen Associatieakkoord, dat is veel te ingewikkeld'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De communicatiestrategie van het kabinet voor het Oekraïne-referendum is in handen van ekomen en verraadt hoe de regering de nee-stemmers aan zijn kant probeert te krijgen

related partner content for mobile comes here

Enkele highlights:

 -Het om een gewoon handelsverdrag met een buurland van de EU: Oekraïne. Een stem voor het verdrag is goed voor onze economie want we krijgen toegang tot een markt van 45 miljoen mensen.

- Noem het geen Associatieakkoord, dat is veel te ingewikkeld en wordt niet begrepen.  De voorlichters en ministers zullen spreken van de term &;samenwerkingsakkoord&;.

&;Onontgonnen terrein&;

RTL Nieuws wist ook de hand te leggen op de over het referendum.

Daarin veel herhaling van antwoorden. Op de vraag wat er zou gebeuren als Nederland het verdrag definitief niet ratificeert&; is de standaardreactie geformuleerd: ‘Deze eventuele situatie is onontgonnen terrein.’

Dit voorgekookte antwoord komt zeven keer voor op de 46 voorbereide vragen.

Steunzenders

Ook lekte een lijst uit met bekende opiniemakers en organisaties die ingezet kunnen worden voor de campagne. Ze worden &;steunzenders&; genoemd. Onder hen Victoria Koblenko, oud-voetballer Evgeniy Levchenko, burgemeester van Hilversum Pieter Broertjes, Petra Stienen, publicist en Eerste Kamer-lid D66.

Foto: Victoria Koblenko op de barricades in Kiev, ANP Marielle van Uitert 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in