Overslaan en naar de inhoud gaan

Nog vijf partijen in race voor media Rijksoverheid

De Dienst Publiek en Communicatie wil een mediabureau voor zowel inkoop, planning als strategie.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

DPC is momenteel bezig met de Europese aanbesteding van een voor mediadiensten. De aanbesteding moet volgens DPC ‘leiden tot een raamovereenkomst met één bureau dat alle opdrachten van de deelnemende organisaties kan uitvoeren voor het gehele proces van media: mediastrategie, mediaplanning, media-inkoop en media-administratie’.

Nog vijf partijen over
Na de inschrijfperiode volgde een oriëntatieronde waarbij vijf partijen zijn overgebleven. Het gaat om GroupM, Dentsu Aegis Network Netherlands, de IPG Mediabrands-bureaus UM en Initiative en Mediaxplain (het enige onafhankelijke mediabureau in dit rijtje). Nog voor de zomer volgt een definitieve beslissing, waarna de overeenkomst per 1 januari 2017 ingaat. Van het winnende bureau(netwerk) wordt verwacht dat het een aparte unit optuigt om het omvangrijke DPC-account te kunnen behandelen.

related partner content for mobile comes here

Nog niet eerder werd één mediabureau(netwerk) aangewezen voor het hele mediaproces van de Rijksoverheid.

De Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid werkt nu nog met vier partijen. Carat, OMD Nederland en Starcom Nederland werden in 2014 na een Europese aanbesteding aangewezen voor de mediastrategie en –planning. GroupM doet de media-inkoop. De contracten van beide trajecten lopen 31 december dit jaar af.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in