Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat een opdracht, Debbie de Wagenaar gaat reputatie Monsanto doen

Voormalige communicatiebaas McDonald's naar omstreden biotech-reus
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

 

related partner content for mobile comes here

Opvallende move in de wereld van communicatiedirecteuren. is per 1 februari aan de slag gegaan als directeur corporate Affairs bij , het biotechbedrijf. Ze wordt onder meer verantwoordelijk voor de reputatie van de mondiale onderneming. Over de verdere invulling van haar rol kan ze nu nog geen uitspraken doen: &;Ik ben nu nog in mijn onboardingperiode&;. 

Tribunaal

De Wagenaar krijgt flinke klus voor haar kiezen, want Monsanto staat onder kritiek van veel milieuorganisaties, zoals Greenpeace, onder meer vanwege de genetisch gemanipuleerde gewassen die het op de Europese markt wilde brengen. Ook produceerde het in het verleden controversiële producten zoals DDT, pcb&;s en Agent Orange. In Den Haag wordt dit jaar een opgezet om Monsanto te berechten.

Verguisd en bewonderd

De Wagenaar betwist de slechte reputatie van haar nieuwe werkgever: &;Er heeft een in de Elsevier gestaan, waaruit blijkt dat alles wat over Monsanto wordt gezegd niet waar is. Het is een prachtig bedrijf met veel wetenschap aan boord, heel erg global - wat ik erg leuk vind - en met een ontzettend leuke cultuur. Het is niet voor niets net door Fortune Magazine uitgeroepen tot het meest bewonderde bedrijf in de industriesector.&;

De Wagenaar was hiervoor 4,5 jaar werkzaam als directeur corporate communicatie en directielid bij McDonald’s. Deze functie is nu  marketing, communicatie en consumer Insights, Erwin Dito.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in