Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit waren de mediabestedingen van omgevallen winkelketens

Failliet gegane retailers als V&D en Perry Sport besteedden hun reclame-euro’s de afgelopen jaren vooral op tv, radio en in folders.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De retailbedrijven die de afgelopen twee maanden failliet gingen, V&D,  Macintosh Retail Group (met merken als Manfield, Dolcis, Pro Sport, Invito, Scapino en het eerder doorgestarte Halfords) en vorige week nog Perry Sport en Aktie Sport waren samen in 2015 goed voor bruto 13.894.919 miljoen aan reclamebestedingen. Dat blijkt uit cijfers van Nielsen.

Gezamenlijk hebben de bedrijven van 2011 tot en met 2015 voor ruim 95 miljoen euro aan reclamegeld besteed in diverse media. In 2015 waren de bestedingen wel het laagste in die vijf jaar.
 
V&D
V&D was verreweg de grootste adverteerder van deze retailers. Vorig jaar besteedde de warenhuisketen bijna 12 miljoen euro bruto in verschillende media. V&D besteedde het meest op tv - 7.191.713 miljoen -, radio - 2.230.941 – en folders – bijna 1,5 miljoen euro. Naar dagbladen ging 642.232 euro bruto.
Het advertentiebudget van V&D was in 2015 wat lager dan het jaar ervoor (11,9 miljoen om 12,1 miljoen)

related partner content for mobile comes here

Het doorgestarte Scapino was in 2015 de één na grootste adverteerder van de failliet gegane ketens en goed voor 1.287.164 euro aan reclame-uitgaven.

Aktiesport en Perry Sport
De vorig week failliet verklaarde sportzaken van Aktiesport en Perry Sport hadden juist in deze periode campagnes lopen op tv en radio. De twee retailers hadden vorig jaar niets op televisie gedaan, voor dit jaar stond er voor 1.531.349,93 gepland voor tv en radio.
Opvallend was dat op de dag dat de nieuwsuitzendingen over het faillissement berichtten in de reclameblokken nog commercials van Perry Sport waren te zien.

Het is niet bekend wat de retailers online hebben besteed de afgelopen jaren. Die cijfers geeft Nielsen niet.

.

In Adformatie meer over V&D

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in