Overslaan en naar de inhoud gaan

Gall & Gall kijkt goed naar Grapedistrict en richt schap in naar smaakprofielen

De Albert Heijn-dochter investeert fors in een nieuwe winkelinrichting, en brengt de wijnkeuze sterk terug. ‘Meer is niet altijd…
De nieuwe winkelinrichting
De nieuwe winkelinrichting
© Gall & Gall
De nieuwe winkelinrichting
De nieuwe winkelinrichting
© Gall & Gall

Het is alweer even geleden dat – toenmalige nieuwkomer – Grapedistrict de wijnretail opschudde (2006) door wijnen in de winkel niet meer op kleur, land en (hooguit) druivensoort in te delen, maar op smaakprofiel. Landelijke slijterijketens, zoals Gall & Gall toonden destijds meteen interesse en richtten onder meer pilotstores in waar het idee verkend werd. In 2012 deelde Gall & Gall in al haar winkels verspreid door het land voor het eerst wijnen in op basis van smaak. Volgens een woordvoerder was dat ‘een wat globale indeling met een beperkt aantal smaken’.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in