Overslaan en naar de inhoud gaan

BURGER KING® maakt de frikandel speciaal

SuperRebel.com maakt introductiecampagne FreaKINGdel® Burger van BURGER KING®
Partner
SUPERREBEL.COM

SuperRebel.com is an international creative agency. We develop brave new brands and we energise existing brands. By all means. We are the ultimate agency for entrepreneurs and entrepreneurial marketeers who want to get the best out of their brands. Just like we do with our own brand. #bebrave

“Wij maken de frikandel speciaal.”

BURGER KING® staat wereldwijd bekend om de ‘flame grilled’ Whopper®. Speciaal voor Nederland introduceert de Amerikaanse fastfoodketen een oer-Hollands snackicoon: de frikandel speciaal. Alleen net even anders dan we gewend zijn. De zogeheten FreaKINGdel® Burger is namelijk ‘flame grilled’, vierkant van vorm en geserveerd als een burger op een broodje. Met curry, mayonaise en ringen van verse ui. Of zoals BURGER KING® het zelf zegt: “Wij maken de frikandel speciaal.”

“We hebben enorm uitgekeken naar de introductie van onze FreaKINGdel® Burger”. “We zijn ervan overtuigd dat het een succes gaat zijn en denken dat onze variant van deze oer-Hollandse snack, net als onze WHOPPER®, trouwe fans krijgt.”

Hans Miete, Managing Director BURGER KING® Nederland.

BURGER KING® omarmt de frikandel

Het concern omarmt de Nederlandse frikandel, maar ziet ruimte voor verbetering. De bekende gefrituurde, met saus en uien geserveerde snack verandert in een vierkante, boven vlammen gegrilde burger met grilstrepen en een authentieke grilsmaak. ‘Flame grilled’ dus, zoals alle BURGER KING® burgers. Het is dus niet alleen de saus van curry, mayonaise en ringen van verse ui, maar vooral de bereidingswijze en manier van serveren die de FreaKINGdel® Burger speciaal maakt.

Frikandel versus kroket

De keuze voor de frikandel was voor BURGER KING® niet moeilijk na het zien van de cijfers van de nummer één snack van Nederland. Jaarlijks worden er in Nederland maar liefst 600 miljoen frikandellen gegeten, twee keer zoveel als de kroket. Als het aan BURGER KING® ligt, zorgt de FreaKINGdel® Burger ervoor dat deze speciale frikandel niet alleen in Nederland, maar ook wereldwijd doorbreekt.

Over BURGER KING®

Het merk BURGER KING®, opgericht in 1954, is de op één na grootste fastfoodhamburgerketen ter wereld. BURGER KING® Nederland, oorspronkelijk de “HOME OF THE WHOPPER®”. Het BURGER KING® concept heeft meer dan 17.000 locaties in meer dan 100 landen. Bijna 100 procent van de BURGER KING® restaurants is eigendom van en worden geëxploiteerd door onafhankelijke franchisenemers, veelal familiebedrijven die al decennialang actief zijn. Het merk Burger King® is eigendom van Restaurant Brands International Inc., één van de grootste investeerders in de QSR-branche ter wereld, met een omzet van meer dan $27 miljard en meer dan 23.000 restaurants in ruim 100 landen.

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Vleespet

Wat een ontzettend gaaf idee om dierenlijkjes te verwerken,

Kees

Fraai staaltje brandende content. Gratis publiciteit voor BurgerKing?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
SUPERREBEL.COM

SuperRebel.com is an international creative agency. We develop brave new brands and we energise existing brands. By all means. We are the ultimate agency for entrepreneurs and entrepreneurial marketeers who want to get the best out of their brands. Just like we do with our own brand. #bebrave

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in