Overslaan en naar de inhoud gaan

Foodmarketeer vergeet zich op millennial te richten

Merken in de eet- en drinkindustrie focussen te weinig op millennials.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Foodmarketeers slagen er niet in om zich op een zinvolle manier te richten op millennials, blijkt uit een poll met 18- tot 29-jarigen. Uit onderzoek blijkt dat marketeers de waarde van marketing aan millennials over het hoofd zien. Slechts 11% van de duizend ondervraagden voelt zich alsof foodmarketing op hen is gericht.

related partner content for mobile comes here

Sociale media voor recepten
Dit ondanks het feit dat 47% van de mensen tussen 18 en 29 social media als belangrijke inspiratiebron zien voor recepten. Ook delen millennials gemiddeld drie keer per week foto&;s van eten op social media dankzij het &;instagram effect&;.

Impact van packaging
Volgens het onderzoek hebben jonge consumenten sterkere behoefte om nieuwe dingen te proberen en te experimenteren dan hun oudere tegenhangers. Ook is de kans dat ze zich aangetrokken voelen tot berichten over nieuwe producten twee keer zo groot als bij hun ouders, maar ze geven wel aan dat aantrekkelijke packaging de impact op hun aankoopbeslissingen aanzienlijk kan beïnvloeden.

Bron: Marketingmagazine

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in