Overslaan en naar de inhoud gaan

FonQ mikt op versnelde groei met marktplaatsstrategie

Webshop verwacht assortiment uit te breiden naar meer dan 100 duizend producten
Miniatuurvoorbeeld
© Fonq
Miniatuurvoorbeeld
© Fonq

In de nieuwe benadering moet fonQ de centrale plek worden voor consumenten in het segment Home & Living. 'Een plek waar de consument haar zoektocht start naar producten voor in huis en ruime keuze heeft in verschillende woonstijlen, prijsklassen en merken," vertelt Michel Schaeffer, ceo a.i. van fonQ.

related partner content for mobile comes here

Gefragmenteerde markt

Met een groei van 20 procent in 2017 is de Home & Living markt één van de snelst groeiende segmenten in de e-commerce branche. Die groei wordt echter nog geremd door een gefragmenteerde markt, bestaande uit online en fysieke retailers. Met het openstellen van een marktplaats op het platform biedt fonQ de consument naar eigen zeggen meer overzicht en woonwinkels de mogelijkheid om meer klanten te bereiken.

Bij het aansluiten van nieuwe aanbieders gaat de webshop naar eigen zeggen selectief te werk. 'Zowel per aanbieder als product kijken we kritisch naar de toegevoegde waarde en elk product zal ook door slechts één verkoper worden aangeboden. Dit om keuzestress bij de klant te voorkomen, maar ook om ons eigen merk te waarborgen. Zo stellen we hoge eisen aan servicevoorwaarden en wordt per aanbieder zaken als klanttevredenheid en snelheid gemonitord. De klantervaring staat altijd voorop,' aldusSchaeffer.

Amazon en Alibaba

Met het omarmen van de marktplaatsstrategie volgt fonQ het voorbeeld van onder andere bol.com en Blokker Holding. Externe verkopers zijn hier inmiddels verantwoordelijk voor een aanzienlijk deel van de verkopen (zie dit artikel). Internationaal zijn Amazon, Alibaba en Zalando belangrijke marktplaatsen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in