Flexa: Amsterdam meest sombere stad


Flexa deed onderzoek naar kleur en humeur, bij de introductie van de nieuwe kleurlijnen van Couleur Locale. Om aan de wens van Nederlanders tegemoet te komen, werd het Museumplein opgevrolijkt door een reuzenbril met gekleurde glazen. Zo konden passanten het pleindoor fris groen bekijken. Onder het motto ‘kleur je leven met Flexa’ gaat de tour met de bril verder langs de andere steden uit de top 4.
In het onderzoek komt verder naar voren dat 63 pct van de Nederlanders verandering in zijn leven wil aanbrengen. Als eerste wil men het huis onder handen nemen. Het uiterlijk komt op de tweede plaats. Ook blijkt dat Nederlanders zichzelf optimistisch vinden. Het humeur van de Nederlanders is wel seizoensgebonden. In de zomer geeft bijna de helft van de bevolking het humeur gemiddeld een 7,9 tegenover een lagere score in het najaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid