Uitmarkt hekelt strenge beleid stadsdeel


Organisator van de Uitmarkt, het Amsterdams Uitburo, overweegt nu voor een volgende editie uit te wijken naar een locatie buiten het centrum. Dat meldt Het Parool.
Het strenge beleid van het stadsdeel kost de Uitmarkt ongeveer 30.000 euro. De richtlijnen bestaan volgens een woordvoerster wel al langere tijd, maar werden nooit gehandhaafd. 'In juli kregen we te horen dat ze dit jaar streng zouden handhaven.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet stadsdeel zwichtte niet voor een brandbrief die het Amsterdams Uitburo vervolgens stuurde, met daarin het verzoek de Uitmarkt niet onnodig te duperen. Gevolg: herdruk van de vlaggen en compensatie voor de sponsors, die minder waarde hechten aan de kleinere logo's.
Volgens de regels van het stadsdeel mogen de logo's op de vlaggen niet meer dan een kwart van de oppervlakte in beslag nemen. Het Amsterdams Uitburo vindt dat hierdoor alle culturele evenementen in de binnenstad die afhankelijk zijn van sponsors worden gedupeerd, aldus de zegvrouw. 'Wij zijn geen commercieel evenement; de artiesten treden gratis op en we werken met veel vrijwilligers.' Stadsdeelvoorzitter Els Iping reageerde zaterdag verbaasd op de kritiek en wilde direct opheldering vragen bij de organisatie.
De afgelopen twee jaar had de Uitmarkt plaats in stadsdeel Zeeburg, in het Oostelijk Havengebied. Daar leidden de logo's op de vlaggen niet tot problemen. De 32e editie van de Uitmarkt was afgelopen weekend. Het is de traditionele aftrap in de hoofdstad van het culturele seizoen in Nederland.
Bron: Het Parool.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid