Overslaan en naar de inhoud gaan

Oprechte marketing: hoe herstel je het vertrouwen in banken en verzekeraars

In de afgelopen maanden onderzocht Ronald Pont (ex-Fortis) met Rene Tissen van Nyenrode Business Universiteit hoe je vanuit de klant op een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De belangrijkste uitkomsten: regelgeving is betrekkelijk zinloos, ‘oprechte marketing’ moet een hoofdrol krijgen. En: aan de slag met open ontwikkelplatforms buiten de organisatie is dé methode voor draagvlakgerichte vernieuwing.

related partner content for mobile comes here

De financiële sector is volgens Pont en Tissen naar binnen gericht. Objectief beschouwd ging het de afgelopen periode vooral over de sector zelf en niet over klanten.

Sowieso is het de vraag of nieuwe regelgeving zal helpen het vertrouwen te herstellen. In essentie zijn regels voor wie zich niet kan beheersen. Blijkbaar leeft de veronderstelling nog steeds dat binnen de financiële sector intelligente mensen werken die de grenzen van betamelijkheid niet kunnen respecteren, of dat banken en verzekeraars intern onvoldoende zelfcorrigerend vermogen hebben.

Een nieuwe wereld van vergaande regulering en toezicht zal bank en verzekeringsklanten echt niet wezenlijk vooruit helpen in de realisatie van hun toekomstige doelen, menen de onderzoekers. De huidige beweging lijkt dus eerder een schrikreactie en is – objectief beschouwd – zelfs contraproductief naar herstel van vertrouwen.

Tissen en Pont hebben een heel andere oplossingsrichting voor ogen.

:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in