Overslaan en naar de inhoud gaan

Verkiezing top-40 Nederlandse reclameliedjes

Vanaf deze week organiseert het ReclameArsenaal op haar website een publieksverkiezing van de beste Nederlandse reclameliedjes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aanleiding van de publieksverkiezing is het boek De muzikale verleiding, een boek vol naoorlogse muziek- en reclamegeschiedenis, dat op 22 september verschijnt en voorzien is van twee cd’s met een speciaal samengestelde top 40. Daar wordt nu dus een eigen publieksverkiezing aan toegevoegd. Het boek en de top 40 zijn een initiatief van stichting Het ReclameArsenaal en werden geproduceerd door reclamekenners Dolf Hell en Frits Jonker. Pim Reinders van het ReclameArsenaal: ‘Wie kent ze nog? Die ‘flexiplaatjes’, buigzame, slappe grammofoonplaatjes. Reclamemakers gebruikten ze in de jaren vijftig tot tachtig als spotgoedkoop weggevertje voor veel bekende merken zoals Citroën (‘Het lelijke eendje’), Kodak, Nescafé, Heineken, Calvé, KLM, Albert Heijn, Biotex.’

related partner content for mobile comes here

Het publiek kan zijn stem uitbrengen op en zo zijn eigen top-40 samenstellen. Deelnemers aan de verkiezing maken kans op een gratis exemplaar van het boek plus een bezoek aan de bijzondere muzikale presentatie van De muzikale verleiding op 22 september in het Betty Asfalt Complex in Amsterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in