Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument omzeilt spraakherkenningssystemen

De consument zoekt steeds meer online contact met een bedrijf en negeert spraakherkenningssystemen van contactcenters.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt de site . Het blijkt uit een jaarlijks 'selfservice' onderzoek van Dimension Data in samenwerking met Cisco en Tellme Networks. Twee op de vijf mensen is volgens de onderzoekers ontevreden over de geautomatiseerde diensten bij contactcenters. Zo ontstaan er bijvoorbeeld irritaties als de gesproken tekst niet herkend wordt of herhaald dient te worden.

related partner content for mobile comes here

Martin Dove, directeur Customer Interactive Solutions bij Dimension Data, zegt dat bedrijven spraakherkenningssystemen om kosten te besparen. 'Toch zegt bijna de helft van de ondervraagde organisaties dat ze hun dienstverlening echt willen verbeteren met deze systemen.' Een vereenvoudiging van de systemen zou volgens hem kunnen leiden tot een hogere klanttevredenheid. ‘Begrip van klantbehoeften is van groot belang voor het succes van deze systemen.' Het blijkt dat 40 pct van de klanten liever het traditionele keuzemenu (indrukken van toetsen op de telefoon) gebruikt dan vragen via spraakherkenning beantwoordt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in