Overslaan en naar de inhoud gaan

'Facebook kiest voor notering aan Nasdaq'

Facebook bereidt zich voor op een beursgang en verkiest daarvoor de schermenbeurs Nasdaq boven de New York Stock Exchange (NYSE Euronext).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldde de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal donderdag op zijn website op gezag van bronnen. De twee beursbedrijven voeren een felle strijd om de gunst van bedrijven die de markt op willen. Nasdaq haalde de afgelopen tijd al meer betrekkelijk grote vissen in de technologiesector binnen, waaronder Groupon, Zynga en TripAdvisor. LinkedIn en Pandora daarentegen kozen voor NYSE Euronext.

related partner content for mobile comes here

De gedeeltelijke beursgang van belooft de grootste ooit te worden in de Amerikaanse internetbranche. De socialenetwerksite hoopt tot 10 miljard dollar op te halen. Het totale bedrijf zou daarmee gewaardeerd worden op een tienvoud daarvan. De grootste beursgang van een internetbedrijf tot dusver was die van Google in 2004. Dat bedrijf haalde 1,9 miljard dollar op en kreeg zo in één klap een prijskaartje van 23 miljard dollar.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in