Facebook en Google slokken 70% van de wereldwijde mobile advertising budgetten op


Mobiele advertentie netwerken iAd,Pandora, Yellow Pages en Millennial zien hun marktaandeel dalen. Twitter groeit langzaam en komt momenteel nog niet boven de 2% marktaandeel in de mobile advertising omzetten. Naar verwachting zal komende maanden dit marktaandeel nog wel gaan stijgen, aangezien Twitter veel regionale kantoren opent en ook nieuwe mobile advertising mogelijkheden lanceert.
Volgens Clark Fredricksen (eMarketer) gaat de groei van Facebook niet ten koste van andere mobile advertising spelers, maar converteren zij hun desktop advertising omzetten steeds vaker naar mobiel. "Facebook making the mobile pie much, much bigger and taking a bigger portion of it.", aldus Fredricksen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSZie hier de cijfers van juni 2012
Bron: eMarketer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid