'Face-2-face promotionele activiteiten effectief'
DFMA, de branchevereniging voor fieldmarketing, heeft Motivaction de opdracht gegeven gedurende een aantal jaren fundamenteel onderzoek uit te voeren naar de effectiviteit van fieldmarketing. Het betreft meerdere onderzoeken die worden gehouden in het kader van het Plan Promotie Fieldmarketing. Het tweede onderzoek had plaats in de periode 2009-2010 en richtte zich op het effect van promotionele activiteiten.
DFMA concludeert uit dat onderzoek dat promotionele activiteiten effectief kunnen zijn: indien goed uitgevoerd hebben promotionele activiteiten een aantoonbaar positief effect op de aankoopintentie en het merkimago. Verder blijkt dat bij 15 pct van de onderzochte groep consumenten promotieacties hebben geleid tot aankoop van het product. Daarnaast overweegt 22 pct om het product ook in de toekomst aan te zullen gaan schaffen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOok blijkt dat 79 pct van de consumenten de acties die in het onderzoek werden getest, goed vindt passen bij het merk. Bijna de helft (46%) heeft zijn mening over het merk juist in positieve zin veranderd en bij niemand van de ondervraagden veranderde de mening over het merk in negatieve zin.
Op basis van dit onderzoek concludeert DFMA dat 82 pct van de consumenten de onderzochte promotionele activiteiten als niet storend heeft ervaren. Daarnaast heeft 90 pct aangegeven dit type acties een goede manier te vinden om producten onder de aandacht te brengen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid