Overslaan en naar de inhoud gaan

Online naar kwart van mediabudget in 2015

BVA adverteerders geven in een enquête aan dat het online mediabudget over vijf jaar naar verwachting 24 procent van het totale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De online adverteerder maakt nu vooral gebruik van bannering, search en video streams/pre-rolls en is naar eigen zeggen ook tevreden met het eigen kennisniveau op dit gebied. Dit is niet het geval voor met name social media, electronic word-of-mouth en branded content waarover de online adverteerder aangeeft meer te willen weten. Het verkrijgen van inzicht in de ROI van online mogelijkheden en informatie over het meten van de inzet en het onderzoeken van verbetermogelijkheden en afrekenmodellen staan ook hoog op de agenda.

related partner content for mobile comes here

Online campagnes worden voornamelijk afgerekend op basis van cost per click (CPC) gevolgd door cost per mille. Afrekenen op basis van CPL (cost per lead) en op basis van CPS (cost per sale) wordt minder frequent gedaan in respectievelijk 32 procent en 17 procent van de gevallen. Van de geënquêteerde adverteerders geeft 83 procent aan te controleren of ze ook daadwerkelijk hebben gekregen waarvoor ze hebben betaald.

Onderzoek naar de effecten van de online activiteiten wordt door 53 procent van de ondervraagden overgelaten aan het mediabureau en 26 procent besteedt dit uit aan een gespecialiseerd bureau. Gevraagd naar welke onderzoeksbronnen men gebruikt werden STIR, Nielsen en Dart aangewezen. Online traffic en sales analyses worden het vaakst door online adverteerders gedaan.
De enquête (ingevuld door 53 BVA leden, goed voor ruim 1,5 miljard bruto mediabestedingen per jaar) is gehouden om te peilen waar online adverteerders op dit moment het meeste behoefte aan hebben en dient tegelijkertijd als input voor de focussessies tijdens de BVA Academy – Editie Online.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in