Online naar kwart van mediabudget in 2015


De online adverteerder maakt nu vooral gebruik van bannering, search en video streams/pre-rolls en is naar eigen zeggen ook tevreden met het eigen kennisniveau op dit gebied. Dit is niet het geval voor met name social media, electronic word-of-mouth en branded content waarover de online adverteerder aangeeft meer te willen weten. Het verkrijgen van inzicht in de ROI van online mogelijkheden en informatie over het meten van de inzet en het onderzoeken van verbetermogelijkheden en afrekenmodellen staan ook hoog op de agenda.
Online campagnes worden voornamelijk afgerekend op basis van cost per click (CPC) gevolgd door cost per mille. Afrekenen op basis van CPL (cost per lead) en op basis van CPS (cost per sale) wordt minder frequent gedaan in respectievelijk 32 procent en 17 procent van de gevallen. Van de geënquêteerde adverteerders geeft 83 procent aan te controleren of ze ook daadwerkelijk hebben gekregen waarvoor ze hebben betaald.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Onderzoek naar de effecten van de online activiteiten wordt door 53 procent van de ondervraagden overgelaten aan het mediabureau en 26 procent besteedt dit uit aan een gespecialiseerd bureau. Gevraagd naar welke onderzoeksbronnen men gebruikt werden STIR, Nielsen en Dart aangewezen. Online traffic en sales analyses worden het vaakst door online adverteerders gedaan.
De enquête (ingevuld door 53 BVA leden, goed voor ruim 1,5 miljard bruto mediabestedingen per jaar) is gehouden om te peilen waar online adverteerders op dit moment het meeste behoefte aan hebben en dient tegelijkertijd als input voor de focussessies tijdens de BVA Academy – Editie Online.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid