Diesel-posters 'aanstootgevend'
Op de eerste van twee controversiële posters is te zien hoe een vrouw haar blote borsten toont voor een veiligheidscamera. Op de ander is te zien dat een vrouw een foto van haar genitaliën maakt. 'Smart may have the brains, but Stupid has the balls', luidt de begeleidende tekst. 'Be stupid' de pay-off. Het Britse bureau Anomaly heeft de posters gemaakt.
De Engelse Media Regulator, dat klachten over reclame behandelt, zegt dat al 33 mensen hebben laten weten dat ze de advertentie te aanstootgevend en ongepast vinden voor kinderen, zo meldt het AD. Volgens de klagers zou de campagne ook aanzetten tot anti-sociaal gedrag.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDiesel verdedigt de campagne: 'Deze beelden portretteren een erg sterk en onverwacht beeld van vrouwelijkheid. Daarnaast wilden we ook het cameratoezicht waarmee we haast 24 uur per dag geconfronteerd worden, aan de kaak stellen.' De twee posters mogen in Engeland niet meer gedrukt worden.
Bron: AD.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid