Overslaan en naar de inhoud gaan

Diesel-posters 'aanstootgevend'

Diesel mag van twee advertenties geen posters meer laten drukken, omdat deze aanstootgevend zouden zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de eerste van twee controversiële posters is te zien hoe een vrouw haar blote borsten toont voor een veiligheidscamera. Op de ander is te zien dat een vrouw een foto van haar genitaliën maakt. 'Smart may have the brains, but Stupid has the balls', luidt de begeleidende tekst. 'Be stupid' de pay-off. Het Britse bureau Anomaly heeft de posters gemaakt.

related partner content for mobile comes here

De Engelse Media Regulator, dat klachten over reclame behandelt, zegt dat al 33 mensen hebben laten weten dat ze de advertentie te aanstootgevend en ongepast vinden voor kinderen, zo meldt het AD. Volgens de klagers zou de campagne ook aanzetten tot anti-sociaal gedrag.

Diesel verdedigt de campagne: 'Deze beelden portretteren een erg sterk en onverwacht beeld van vrouwelijkheid. Daarnaast wilden we ook het cameratoezicht waarmee we haast 24 uur per dag geconfronteerd worden, aan de kaak stellen.' De twee posters mogen in Engeland niet meer gedrukt worden.

Bron: AD.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in