Overslaan en naar de inhoud gaan

Ethisch reveil

Corporate Communication heeft als primaire taak om de sociale context (de buitenwereld) in de organisatie naar binnen te halen en er voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Corporate Communication heeft als primaire taak om de sociale context (de buitenwereld) in de organisatie naar binnen te halen en er voor te zorgen dat de organisatie daar naar handelt. Zo stelde Van Riel in zijn betoog. De financiele sector heeft daar enorm in tekortgeschoten. Maar dat is meer een gevolg van het totale systeem, waar 'Greediness' bij alle partijen er voor heeft gezorgd dat het gegaan is zoals het gegaan is. En ja als de communicatieprofessional meer de spiegel had voorgehouden en had laten zien waar deze greediness toe leidt, dan zou het wellicht anders gelopen zijn. In ieder geval is het nu (lessons learned) zaak dat het gebeurt. En daar biedt de "Eerlijk over....."campagne van Aegon wel weer een mooi voorbeeld van.

related partner content for mobile comes here

Want de campgane wordt ondersteund door een breed cultuurtraject waarin de kanteling is gemaakt van het 'aandeelhoudersdenken' naar het 'klantdenken'. Customer focus, daar draait het om en het als een plicht zien om die consument op een voor hem of haar begrijpelijke manier aan te spreken en te eerlijk te informeren over de producten die worden aangeboden.

Mijn conclusie is dat er een 'ethisch reveil' gloort aan de horizon en dat lijkt me geen verkeerde ontwikkeling. Maar tegelijkertijd heb ik ook wel de vraag in hoeverre de communicatiestaven bij de grote financiele instituties daadwerkelijk er in zullen gaan slagen om dat waar te maken binnen hun organisaties. Hoe liggen de kansen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in