Overslaan en naar de inhoud gaan

BP verdrievoudigt reclamebudget vanwege olieramp

De Britse oliemaatschappij BP heeft zijn reclame-uitgaven de afgelopen maanden meer dan verdrievoudigd met als doel zijn ernstig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt NRC Handelsblad. Vooral in de Verenigde Staten is het budget sterk verhoogd: van april tot en met juli gaf BP ruim 93 miljoen dollar (73 miljoen euro) uit, met name aan reclames in Amerikaanse kranten en tijdschriften, en op de Amerikaanse tv. Dat is ruim drie keer zoveel als het bedrag dat BP in dezelfde periode in 2009 uitgaf.

related partner content for mobile comes here

Deze gegevens zijn afkomstig uit een eerder deze week vrijgegeven brief van de commissie die onderzoek doet naar de olieramp in de Golf van Mexico. De was gericht aan Kathy Castor, democratisch lid van het Huis van Afgevaardigden, die had voorgesteld BP via een brief te verzoeken om inzage te geven in het reclamebudget. De brief werd op 16 augustus verstuurd. BP had tot afgelopen maandag om te reageren, en deed dat ook pas toen.

BP laat in de brief weten dat het reclamebudget om meerdere redenen is opgevoerd. Onder meer om bewoners van de getroffen kust van de Golf van Mexico ‘te informeren over kwesties die verband houden met de olielekkage en de reddingsoperatie’. Bekend is in dat kader is het waarin topman Tony Hayward van BP zijn excuses aanbiedt.

Ook betaalde BP bijvoorbeeld zoekmachine Google om ervoor te zorgen dat bij het intikken van woorden als ‘oil spill’ en ‘claims’ de site van BP mede bovenaan kwam te staan. Bezoekers werden zo naar de website van het Britse concern geleid, waar de inspanningen van BP om de olieramp het hoofd te bieden in een positief daglicht werden gesteld. (NRC Handelsblad)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in